Novinky | Kontakt | Mapa stránek The Cranberry Marketing Committee USA



Klinické a laboratorní studie ukázaly, že sekundární rostlinné látky obsažené v brusinkách působí jako účinné antioxidanty a mohou přispívat ke zdraví srdce. Cranberries obsahují značné množství flavonoidů a polyfenolů. Tyto sekundární rostlinné látky zabraňují oxidaci „zlého“ cholesterolu LDL.


2002: Vědcům se poprvé podařilo při pokusu na zvířatech prokázat, že pravidelný příjem sušené brusinkové šťávy v prášku může snížit celkovou hladinu cholesterolu a cholesterol LDL u prasat trpících jeho vysokou hladinou.
J. Reed: Cranberry flavonoids, atherosclerosis and cardiovascular health. Critical Reviews in Food Science & Nutrition 42 (2002), S. 301-316 Derzeit beschäftigen sich weitere Studien mit der Frage, ob Cranberries einen natürlichen Schutz gegen Atherosklerose darstellen können.

V současné době vědci zkoumají, zda brusinky mohou přispívat i k prevenci aterosklerózy.


2004: Vědci na Univerzitě Laval v Quebecu v Kanadě objevili, že antioxidanty obsažené v brusinkách mají za následek nárůst „dobrého“ cholesterolu HDL. Po konzumaci méně kalorického brusinkového nápoje se u účastníků studie zvýšila hodnota HDL v průměru o 8 %. Nárůst hodnoty vnímají vědci jako důkaz, že tepny byly od nashromážděného „zlého“ cholesterolu vyčištěny. To je vede k závěru, že brusinky mohou být přirozenou ochranou srdce.
C. Couillard, Canadian Cardiovascular Society Annual Congress Meeting, 23.-27. Oktober 2004, Calgary, Kanada



||

Skvělé koktejly
Objevte originální koktejly s cranberry džusem